2009. január 14., szerda

Mikor is etessünk...





Gondolom, sokunknak okoz fejtörést, mikor is etessük a madarakat kertünkben. Az elején leszögezném, nem vagyok sem ornitológus, sem más hasonló tudománnyal foglalkozó szakember, csak egyszerűen szeretem a madarakat.


Az elmúlt években sok könyvet és cikket olvastam ebben a témában és hát... Sajnos rengeteg cikk volt, mely már magában sok ellentmondást hordozott. Így elkezdtem a megfigyeléseimre és logikus gondolkozásomra hagyatkozni. Nálam egész évben találnak az ide látogató madarak ételt, italt, de természetesen télen sokkal több és változatosabb étrendet biztosítok számukra. Nyáron meg-megjelenik egy-egy madár az etetőnél, ha az emlékei erre hozzák, de télen csapatostul szinte egész nap (persze mondhatnánk ez természetes, igen az) érkeznek vendégek és töltik meg begyüket a számukra kedves csemegével. ..és itt jön az én elméletem: a madár ösztönállat és nem buta. Sokan azt mondják, hogy tavasszal és nyáron ne etessük őket, mert a könnyű táplálékszerzés miatt fiókáikkal ezeket etetik. Miért is? Tavasszal a kert telis teli rovarral, tetvekkel és más fehérjében gazdag táplálékkal. Gondoljátok, felcserélik? Szerintem nem és az állandóság is megmarad.
Kellemes érzés nyár közepén is amikor, hol egy tengelic, hol pedig egy kékcinke látogat az etetők környékére.
Ajánlom, gondoljátok végig!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...