2010. március 19., péntek

Az első visszatérő

Barázdabillegető   "Motacilla alba"

Bár Európa déli részein és a brit szigeteken állandó madárnak számít, nálunk költöző madár. Már február végén, március elején megérkezik költőhelyére, de az idei tél egy kicsit elhúzódott. Mutatós, kedves kis madár, könnyen felismerhető, még reptében is. A nevét a folyamatos faroktoll billegetésről kapta, mely még kedveltebb és érdekesebb madárrá teszi.A barázdabillegető szinte bárhol feltűnik, ahol egy kis víz van a közelben. Házunk, kertünk bármely pontján fészkelhet, ahol tetőt érez a feje felet és elég biztonságot. Kizárólag állati eredetű az étrendje, főkép vízi rovarok és szitakötők.

12 megjegyzés:

  1. Nálatok járt??????Ez igen!Minden nap meglátogat titeket valaki ritkaság-madár.:)

    VálaszTörlés
  2. Kerítést készítek a kertben, így itthon voltam ma. ..és sikerült néhány kedves madárral találkoznom.

    VálaszTörlés
  3. Pont tegnap töprengtem el rajta, hogy idén nem is láttam még... de íme, ő is megérkezett.

    VálaszTörlés
  4. Szia Ági!
    Ma már ketten repdestek a háztetőkön!

    VálaszTörlés
  5. Szia 3Gracia!

    Örülök, hogy hozzátok már megérkezett a barázdabillegető, formás kis madár. A mi környékünkön még nem láttam.

    Üdv.: Birdman

    VálaszTörlés
  6. Szia Birdman!
    Jeled! ha látod. De mostantól felgyorsulnak az események egyre több madár csicsereg majd az ágakon!
    Péter

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok!
    Tanácsot szeretnék kérni!
    Szerintetek meddig etessem a madarakat?
    Valahol azt olvastam, hogy a költés előtt abba kell hagyni, mert a madarak hajlamosak magokkal etetni a fiókákat amitől azok elpusztulnak! Ez igaz lehet?
    Előre is köszönöm! Györgyi

    VálaszTörlés
  8. Szia Györgyi!
    A hivatásos ornitológusok szerint általában igen. A legtöbb ilyen fórumon azt mondják a hidegek végeztével már ne etessünk! Én egy picit másképp vélekedek, de szerintem se kell ilyenkor már tömni őket. Agy vidéki környezetben számos olyan helyet találhatnak ahol állandó (pl.napraforgó) utánpótlásra lelhetnek. Mégsem azzal etetik a fiókákat. Ez az én véleményem. Áprilisban rengeteg rovart találnak egy madárbarát kertben és ott lesznek velünk továbbra is.
    Péter

    VálaszTörlés
  9. Köszönöm gyors válaszod!
    Pont azt láttam, hogy sokan továbbra is etetnek, az én etetőm is kint van még, de ártani semmikép nem akarnék. Azt gondolom ha az itatásról gondoskodom mindenképp tovább gyönyörködhetek a kis tollas vendégekben. Egy rozsdafarkú pár fészkel a teraszunkon, már nagyon várom őket! Több mint 10 éve járnak vissza.
    Még egy kérdésem lenne. Kb. hány évig élnek? Vajon az eredeti pár jön vissza, vagy a fiókák?
    Mindig izgatott, de bizonyára csak gyűrűzött példányoknál lehet az ember biztos a dologban.
    Mégegyszer köszönöm,
    Györgyi

    VálaszTörlés
  10. Huú ez fantasztikus mennyi és micsoda madarak a kertben, irigyellek. Az én kertemben is járnak madarak,de közel ennyi sem.

    VálaszTörlés
  11. Szia Györgyi!
    Valószínűleg ugyanazon madarak járnak vissza! ..és idővel valamelyik utód is átverheti a revirt. Tudtommal minél kisebb egy madár annál rövidebb ideig élnek. Egy cinege sajnos néhány évet egy varjú 10-15 évet. de nagyon változó! A szívverés száma is befolyásolja az éveket.
    Péter

    VálaszTörlés
  12. Szia Andi!
    Én évekkel (kb8-10év) ezelőtt, a cinegét és a feketerigót észrevettem, ha felénk jártak. Mára minden szárnymozdulatra és hangra figyelmes leszek, de kizárólag csak amatőr, hobbi szinten. Sok hang ismerős és már tudom ki közeleg, de számos madár még nekem is hozhat újdonságot.
    Péter

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...