2012. február 15., szerda

Alsópáhoki madársereg "Kis fakopáncs" (II.r)

Amikor megpillantottam
 Kis Fakopáncs (Dryobates vagy Dendrocopos minor)

Alsópáhoki bejegyzéseim második epizódjában egy számomra igazi kuriózumnak számító madárkát a kis fakopácsot mutatnám be.

Ahogy figyeltem a zöldikék és tengelicek csoportjait a szálloda szomszédságában lévő porta etetői közelében, egy különös hangra lettem figyelmes. Harkály féle kopácsolásnak tűnt, de kissé eltérő a megszokottól. Csak hosszú másodpercek után vettem észre egy gyengécske ág végén a delikvenst.
 Kis fakopáncsuk alig  nagyobb egy jól megtermett verébnél, de annál érdekesebb volt számomra. Szinte elállt a lélegzetem, hogy ilyet látok, bár lehet, hogy valakinél ez mindennapos dolog. Kis barátunk a rokonok által kevésbé látogatott vékony ágakat pásztázza végig finom falatok reményében, de gondolom ebben a hidegben nem igen válogatós. Normál esetben ő is a hangyákat részesíti előnyben.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...