2011. június 22., szerda

Finom falatok fiókáknak I.rész Házi rozsdafarkú

Már régóta terveztem egy sorozatot a kerti madárkáink etetési szokásairól. A ma délutáni pillanatképek, melyeket a bejárati ajtónk felé fészkelő házi rozsdafarkú párokról örökítettem meg, még aktuálisabbá tette a bejegyzést.

Igazi jótevője kertünknek e csodás kis madár. Költöző mivoltja már sejtetni engedi rovarevő voltát és mikor 4 esetekben akár 6 fiókáját elkezdi etetni, szinte megtizedeli kertünk és környékünk kártevő rovarállományát. A fehérjedús hernyóktól a bögölyön keresztöl még darazsakat is zsákmányol. Hihetetlen de 2-3 percenként is megfordulnak a hangosan csipogó fiókáik fészkénél a táplálék dós falatokkal.






Sokszor több zsákmányt is visznek egyszerre csemetéik számára. Képzeljük el ha naponta akár 50-100 hernyótól szabadítja meg kertünket, mi lenne e kedves madarak nélkül növényeinkkel.

7 megjegyzés:

  1. Egyszerűek és csodásak :)

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    Nézz be hozzám kérlek-
    http://mjozsef.blogspot.com/2011/06/dijak.html
    -és fogadd szeretettel!
    Szép napod legyen!

    VálaszTörlés
  3. Micsoda fotók!!!!és micsoda madárka!
    Képzeld,most volt olyan szerencsém,hogy a nyírfánkon eszegető rozsdafarkút meglestem,aztán le is tudtam fotózni.:)
    Annyira jellegzetes az a kapkodó farokrázogatása.:)
    Nem tudom hol lehet a fészkük,de örülök,hogy jön hozzánk is tisztogatni.

    VálaszTörlés
  4. Szia Józsi!
    Köszönöm a díjat!!
    ..megtisztelsz minden egyes sorom elolvasásával!
    Péter

    VálaszTörlés
  5. Szia Mammka!
    Igen az az állandó izgő-mozgó madárka, repülésre készen a lábát is mintha mindig rogyasztaná. madárka. Engem is sokszor igen szórakozott.
    Péter

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...