2011. február 13., vasárnap

Sose búslakodj!

Ökörszem (Troglodytes troglodytes)


Sose búslakodj! Lehetne a délelőtt mottója. Történt ugyan is, hogy a tegnapi kacsás reggel emlékein felbuzdulva újra leruccantam a tópartra. De sajnos a kacsák tovaszállhattak, mert csak a hűlt helyiket találtam. S bár néhány a tavaszt hívogató zöldikével találkoztam útközben egy kissé búslakodva tettem egyik lábamat a másik elé.
Zsupsz és már megint tova..
A kép közepén kukucskál

Ahogy így kicsit szomorkásan ballagtam a visszavezető úton, egy a fülemnek oly csodálatos hangra lettem figyelmes, mely hang ereje a tulajdonosának méretének sokszorosát is elérheti. Néztem én a hang irányába, de látni sajnos semmit se láttam, de 1-2 perc elteltével megpillantottam a távolban azt a várva várt kis mozgó pontocskát a kis ökörszemet.





..és még le is tudtam fényképezni!  Hát tényleg ne búslakodj!

7 megjegyzés:

  1. Egyetértek az ökörszemet lefényképezni nem könnyű,szinte csak a mozgását lehet érzékelni. Nekem csak néhány életlen képem van róla, nagyon beletud olvadni a környezetébe.

    VálaszTörlés
  2. Irigylem a képeidet! Én is sokat írogatok a nálunk megforduló madárkákról, de nagyon hiányzik a jó technika, hogy igazán megmutathassam őket. Gratulálok, ehhez az újabb nagyszerű "fogáshoz"! :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Andi!
    Én is sokszor próbálkoztam már a kertünkben elcsípni egy kép erejéig őkelmét, de még csak most sikerült.
    Péter

    VálaszTörlés
  4. Szia Joe bácsi!
    Egy jobb fajta brige gép 18-14 szoros zoommal úgy 70-90 ezer között kapható. Tökéletes saját célra használható képeket eredményez. Ennél jobbra én is csak vágyok.
    ..és köszönöm!!:)
    Péter

    VálaszTörlés
  5. Persze tudom. Jelenleg azonban ez az összeg egy kisebbfajta vagyon számomra, aminek rengeteg ésszerűbb helye van. Így egyelőre marad ami van...
    Nincs mit, én köszönöm! :)

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...