2011. május 1., vasárnap

Seregélyek mindenütt

Az elmúlt hetekben számos madár, madárcsapat tért vissza költőhelyér. Környékünkön is számos állandó és költöző madár kezdett új fészek építésnek, vagy fogata el régi költő odúját, a seregélyek sem tettek másként. Az amúgy nagy családi kötelékben élő seregélyek, ez idő tájt párokat alkotva el illetve visszafoglalják fészkelő helyeiket.
A jólfésült!


egy világos változat

Számos helyen sikerül megörökítenem őket!







Sőt Ilditől is kaptam néhány kedves és jól sikerült seregély képet. 
A jó puha fészekalj titka a..
Ilyen vagyok amikor mérges vagyok!?

4 megjegyzés:

  1. Szia kedves Péter!

    Tudnál nekem segíteni? Láttam többször is egy madárkát és nem tudtam beazonosítani. Olyasfajta mint az őszapó, kb. akkora lehet méretre, és elég hosszú a farka is. Viszont nem teljesen fehér a feje, mint az őszapónak, hanem van rajta fekete csík is. Feje teteje fehér, aztán fekete csík majd megint fehér és a tollán is van fekete fehér. Alapvetően csak ez a két szín van rajta, de a párom látni vélt benne egy kis narancssárga csíkot a szárny részénél. Minden alkalommal a fákon ugrálgattak, fákon élő élősködőket keresgéltek, egyik szájában egy termetes zöld hernyót láttam :) Az ötleteket szívesen várom :)
    Köszönettel: Erika

    VálaszTörlés
  2. Nálam már a fészket építik (már lehet, hogy kész is)! :)

    Üdv.: Birdman

    VálaszTörlés
  3. Szia Erika!
    Az őszapóknak két alapvető változata van, Csíkos fejjel vagy egyszínű fehérrel. Függő vagy barkós cinege is lehetne ó, de ők igen ritkák itt felénk és a kertekben. Egy 2009. AUGUSZTUS 5-i bejegyzésben látsz csíkos fejűt is.
    Péter

    VálaszTörlés
  4. Szia Birdman!
    Mit szólsz a szarka képekhez, gondoltam te biztos lereagálod!
    Péter

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...