2010. július 5., hétfő

Multikultúrális párkapcsolat

Minden Fakopáncs, ami annak látszik!

Az elmúlt hétvégén egy újabb családi hétvégét töltöttünk Papiéknál Kosdon. ..és ha Kosd, akkor madarak!! Szinte minden alkalommal tartogat valami meglepetést Mami vadregényes kertje. E hétvégén egy fakopáncs pár adott hihetetlen és bámulatos perceket nekem. A lányokkal gyümölcsöt keresgéltünk a ribizli és málnabokrokon, amikor figyelmes lettem egy fakopáncs hangjára. Néhány pillanat múlva már meg is leltem a diófa egy magasabban fekvő ágán egy balkáni fakopáncsot, mégpedig egy piros fejtetős hímet. Majd sikerült figyelemmel kísérnem kedvencünk elkövetkező perceit. Az első meglepetés akkor ért, amikor fakopáncsunk a földre röppent és keresgélni kezdett. Ilyet én még csak a zöld küllőnél figyeltem meg, de az természetes jelenség. Néha meg-megriadt és arrébb röppent és néha a közeli fa ágára repült. A második meglepetés akkor ért, amikor egy tojót is megpillantottam a fűben a főhősünk közelében és ahogy együtt tovaszálltak, biztosra vettem, hogy egy kedves párral töltöttem néhány emlékezetes percet. Az igazi meglepetés a fotók megtekintése után ért, amikor is szembesültem a ténnyel, hogy a tojó egy nagy fakopáncs volt. Több helyen is olvastam, hogy e két faj között oly kicsiny a különbség, hogy szinte egy fajról is beszélhetnénk.

4 megjegyzés:

  1. Szia!
    Nem régen találtam a blogodra,nagyon tetszik.
    Madár meghatározásban tudsz segíteni?
    Mama a fiókájával a kertben "bogarászott",egész kicsik,mint a csicsörike.A tücsök hanghoz hasonlóan társalogtak.Mellük fehéres,hátuk barnás,és csíkos.Tudom nem sok infó,de nem tudok fényképezni,de nagyon érdekelne,kik voltak a vendégeink.
    Köszönöm!

    VálaszTörlés
  2. Szia Gina!
    Üdvözöllek olvasóim között!
    Réti tücsökmadár lehet. Minden ráillik a leírásodból. A nevét hangjáról kapta, mivel az éneke a tücsök ciripelésére emlékeztet. Háta barnás és csíkos, hasa pedig fehér. Sajnos még nem sikerült lencsevégre kapnom.
    Remélem tudtam segíteni.
    Péter

    VálaszTörlés
  3. Hm! Madár-meghatározás? Fiűfitty!!! (Ez füttyentés akart lenni) Nem semmi! Gratulálok!

    Ami pedig a "multikultúrális párkapcsolatot" illeti (szebben meg sem lehetett volna fogalmazni), valóban nagyon érdekes. Néhány héttel ezelőtt én a különböző fajok "összefogásának" lehettem a szemtanúja. Történt ugyanis, hogy egyik délután kilépve a munkahelyem ajtaján nagy csiripelésre, ribillióra lettem figyelmes. Ahogy a hang irányába néztem, láttam, hogy egy szarka egy verébfiókával a csőrében repül, őt pedig egy nagyobb csapat veréb üldözte, és az üldözőkhöz egy balkáni gerlepár is bekapcsolódott.Nagyon meglepődtem, annál is inkább, mert egyrészt nem gondoltam volna, hogy a szarka képes a "fiókarablásra", másrészt pedig az lepett meg, hogy a galambok is besegítettek a verebeknek az üldözésbe. (Sokszor még mi emberek is hajlamosak vagyunk nem észrevenni, ha egy embertársunkat baj éri, de úgy látszik, hogy az állatok még ebben is különbek nálunk...)

    VálaszTörlés
  4. Szia Péter!
    Köszönöm a segítségedet,találtam róla képeket.Igen,réti tücsökmadár!Erre egyáltalán nem gondoltam,nem ismertem,még sose láttam.Talán azért keveredett hozzánk,mert a Hortobágyon sok a víz,nem tudtak ott költeni.
    Köszönöm,és várom az új képeket.

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...