2011. március 14., hétfő

Ha eljön a tavasz

Hosszú évek óta az én tavasz hírnököm a Zöldike (Carduelis chlorus). Idén sem volt ez máskép!



Istenünknek hála a hosszú hétvégére beköszöntött a csodaszép márciusi idő, így szinte az egész napot a kertben töltöttük. Hihetetlen érzés volt a melegséget adó napsütés közepette a tavaszt hirdető madár csicsergést hallani. Ebben a legnagyobb szerepet vállaló zöldikék, már a nászéneküket hallatták és párjukkal már a fészekrakásnak is nekiveselkedtek. Remélem idén az én örökzöldjeim egyikét is megtisztelik egy pompás kis fészekkel.

Szerencsére sikerült néhány pillanatot elkapnom ahogy az ágak tetején fújják éneküket.

Ja és néhány szomszéddal odébb megérkeztek a rendszeresen fészkelő seregélyek is

2 megjegyzés:

  1. Szia Péter! Tegnap láttam a fakopáncsomat :-).
    Az én zöldikémék is külön váltak a tengelic csapattól, külön jöttek enni, erre most figyeltem fel, ahogy írtad a költést :-O már nem keverednek a többi madárral.
    Annyira rendes a télen nálam kosztoló gerlepár, hogy itt az orrom előtt csináltak fészket :-) totál belátás lesz :-) úgy örülök.
    csipike

    VálaszTörlés
  2. Szia Csipike!
    Ezt a gerlés fészkelést én is megnézném!
    Nálam a patak parton a bodzásba költöttek egyszer, de igen elvoltak dugva.
    Péter

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...