2011. október 23., vasárnap

Kiskert-Nagykert

Kiskert-Nagykert

Szombat reggel csak néhány széncinege és a helybéli verebek eszegettek az etetőkön, de azért nekik is örültem.

Egy gyors reggeli után a család úgy döntött elmegyünk a közeli tóalmási kastély kertbe. A kastély kertje egy csodás arborétum, madaraknak, mókusoknak és természetesen nekünk is.

Cinegék, fakuszuk, fakopáncsok és sok sok társuk keresgélt élelmet a bokrok és fák sűrűjében, de a borús időjárás miatt sajnos sok jó képet nem sikerült készítenem, de egy tengelic csapatot egy több száz éves juharfa tetején sikerült megörökítenem. Lehettek úgy 20-25-en és vagy negyed órán keresztül hol békésen, hol küzdelmesen eszegették a juharlevelű platán termését.





Ez is jól tükrözi a madarak étkezési szokásai. Bár számos helyen találnának a kiskertek etetőiben táplálékot, azért a természetben fellelhető helyek elsődleges célnak számítanak.

2 megjegyzés:

  1. Szia Péter!
    Ez platánfa ;-), a termését eszegetik télen. Előttünk is ilyen fa van, a tengelicek imádják. Épp ezért van nálunk tömegesen tengelic csapat, mint régebben írtam, hogy ebből a szempontból mázlista vagyok. Én még nem etetem őket, de már jönnek inni, a cinkék is, ebben a hidegben képesek fürdeni :-O

    csipike

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm Csipike!

    Köszi az észrevételt, védelmemre legyen mondva e platánfa elnevezése juharlevelű platán.
    Tényleg szerencsés vagy, nálunk a kertvégi magas akácfokon szoktak telenként csoportosan pihengetni.

    Péter

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...