2010. december 12., vasárnap

Etetői hangulatjelentés (dec.12)

 A hétvége, szombati munkával és vasárnapi locspoccsal telt. Számos hozzászólásban és kedves blogban a zöldikék megérkezéséről olvastam, picit irigykedve, nekem még továbbra sem sikerült megpillantanom az etetőkön, egy árva példányt sem, pedig a környékben rengetegen fészkelnek. De ami késik nem múlik. A száncinegék és kékcinegék viszont csapatostul jöttek, néhány mezei veréb társaságában. A délután két eredi pinty tojó is tiszteletét tette az egyik ablakunk alatt. A kókuszos etetőt mi is kihelyeztünk, bár még nem figyeltek fel rá az éhes szájak.

8 megjegyzés:

  1. Akkor most én irigykedem: eredi pintyek.:) A zöldikék pedig biztosan menni fognak! Tuti!
    Ma hozzám se jöttek...

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de széééépek! És hogy szétcincálták a madárkalácsot, hihi! XD Látom, ott is van ám "szemét" (mármint sok-sok maghéj) a földön! =))))

    Elnézve a pintyeidet, gondolkodóba estem, mert az én pintyeimnek ugyanilyen volt a szárnyuk, de ennél valahogy színesebbek voltak, de annyira nem színesek, mint a hímek. Vagy csak nem jól láttam. (Függönyön keresztül nézzük őket, mert ha mozdul a függöny vagy el van húzva és látszunk, elmennek...)
    További madárképeket nézegetve már abban sem vagyok biztos, hogy a tavalyi citromsármányom citromsármány volt, mert az is lehet, hogy csíz. =)
    Szép estét kívánok minden madárbarátnak!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Mammka!
    Várom a Zöldikéket, a tengeliceket, a fenyő pintyeket, a csuszkákat és még ..:)) Tuti!!??? jönnek??!!
    Péter

    VálaszTörlés
  4. Gyönyörűek a madárkáid! Nálunk is nagy tülekedés van az etetőnél és a madárgolyóknál. Rengeteg a veréb és a széncinke, jön még több kékcinke, és egy barátcinege pár, és ma végre itt jártak a zöldikék is. Igaz, hogy csak ketten... Tavaly sokkal többen voltak. Múlt hétvégén egy vörösbegy is ücsörgött a bodzabokron, de nem mert az etetőhöz jönni. Szóval mi így állunk, lesem a madárkákat, ha van egy kis időm :)

    VálaszTörlés
  5. Szia Péter!
    Nálam se volt nagy madár kavalkád,viszont lenne egy -két érdekes képem a kézből evő cinkémről, hogy tudnám elküldeni?

    VálaszTörlés
  6. Szia Kiddy!
    Igen a hátsó kis épület tetején szoktak a pintyek eszegetni, a sok sok cinege és veréb által leszórt maradék között válogatva. Mindig bőségesen találnak ezt-azt.
    A madár meghatározás néha tényleg nem egyszerű, sokszor csak egy-egy jól sikerült fotó után lehet beazonosítani. De némelyiket még a profik is csak ...
    Péter

    VálaszTörlés
  7. Szia Annás!
    Nálatok is vörösbegy és zöldike, sárgulok az ...
    Az elmúlt évben a januári nagy hidegben voltak csak igazán sokan. Most talán még van elegendő élelem a mezőkön és erdőkben.
    Péter

    VálaszTörlés
  8. Szia Károly!
    nekem is volt néhány éve egy kedves történetem egy kékcinegéről aki a nagy hóesésben a kezemből vitte el a napraforgót, majd ott álltam 20 percig a hóesésben, hogy egy képet készítsenek a lányok, de nem sikerül újra a mutatvány. Azóta is fantasztikus érzés ha rá gondolok.
    A képeket a párom: baligabi77@gmail.com vagy az én céges: pbali@festo.com címemre tudod elküldeni.
    Izgatottan várom!
    Péter

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...