2011. június 26., vasárnap

Finom falatok fiókáknak II.rész Fekete rigó

Fekete rigó (Turdus merula)

A fiókák etetésének második részében e másik kedves madárral találkozhatunk a fekete rigóval. Az elmúlt napok egyikén egy dalos kedvű rigó dalolt az egyik diófa tetején, strófáit úgy fél órán keresztül fújta. Kis idővel később, furcsa dologra lettem figyelmes, az eperfa (szederfa) tetejéről furcsa sűrűséggel potyogtak a még kevésbé érett gyümölcs darabok. Ahogy közelebb értem a fa legtetején egy feketerigóra lettem figyelmes ahogy a szedereket válogatja és kissé értetlen módon a még fehér szemeket a földre szórja.


Szerencsémre az elkövetkező percekben többször is sikerült megpillantanom rigónkat teli csőrrel a fészek felé repülni.

2 megjegyzés:

  1. Akkor lehet hogy az én epremet is a fiókáinak vitte?! Akkor inkább veszek még a piacon és kiteszem nekik.
    Egyébként itt a lakótelepen nagyon szelídek, ha megállok mellette fél méterre, sem repül el, bóklászik, csipeget tovább.

    csipike

    VálaszTörlés
  2. Szia Csipike!
    Azért a szülők is szeretik a finom falatokat a rigók is dézsmálják a cseresznye, eper és egyéb gyümölcsfák lédús gyümölcseit, csak nem olyan mohón mint egy seregély csapat.
    Péter

    VálaszTörlés

Gyurgyalag pár

Gyurgyalag pár

Én mint madárbarát...